Ekonomi

Fiyat artışı devam ediyor

15 Mayıs ile başlayan yeni haftada, bir önceki haftaya göre marketlerdeki temel gıda maddelerinden bazı restoranlardaki menü fiyatlarına, temizlik ve hijyen maddelerinden mazot, ikinci el ürünlere kadar farklı ürün kümelerinde irili ufaklı fiyat artışları yaşandı. -el otomotiv ve bazı telefon markaları.

Sözcü’den Gamze Bal’ın haberine göre zincir marketlerde seçim öncesi ve sonrası fiyat karşılaştırmasına baktığımızda kilo çay yüzde 4 artarak 78,5 TL, 830 gram salça yüzde 7,8 artarak yüzde 34,5 oldu. TL, bir hafta içinde. kilo kırmızı mercimek yüzde 22,8 artarak 24,5 TL oldu.

14 Mayıs haftasında 1.2 kg mama 345 TL iken bir haftada yüzde 15.6 artarak 409.5 TL’ye; 12’li ıslak bebek mendili yüzde 28,3 artışla 208 TL oldu.

İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, seçim sonrası ikinci el araç fiyatlarının yüzde 50 arttığını söyledi.

Artış oranlarını talebe göre belirleyecek

Tüm Lokantalar ve Turizm Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl, menü fiyatlarındaki artışın et fiyatlarındaki artıştan kaynaklandığını belirterek; Gıda Perakendecileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Tüfekçi ise bu hafta prestijiyle birçok işte irili ufaklı fiyat değişiklikleri olduğunu, en yüksek artışın ayçiçeği fiyatlarında yaşandığı bilgisini verdi.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Lideri Sinan Öncel ise hazır giyim tarafında bekleyen talep nedeniyle fiyat artışlarının da beklemede olduğunu belirterek; Firmaların zam oranlarını ikinci tip cumhurbaşkanlığı seçimlerinin sona ermesinin ardından talebe göre belirleyeceğini belirtti.

“Şu anda talep düşük. İnsanlar tatile gitmedi, hareketlilik başlamadı. Anneler Günü seçimle aynı güne denk geldiği için o gün de satışlarda herhangi bir hareketlilik hissedemedik.”

haberaltindag.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu